samedi 3 novembre 2012

2 Retete de weekend



 Boeuf Bourguignon

    -    300 grame carne de vita
    -    1 ceapa
    -    3 cepe mici (echalote)
    -    3 morcovi
    -    3 catei de usturoi
    -    250 grame ciuperci albe
    -    300 ml vin rosu
    -    200 ml supa de vita
    -    2 linguri  faina
    -    2 linguri concentrat de tomate
    -    cuisoare, sare, piper dupa gust

Se prajeste carnea de vita in ulei incins, se adauga dupa 10 minute ceapa taiata, apoi vinul si cele 2 linguri de faina.Dupa 5 minute se pun si celelalte legume, supa de vita, concentratul de tomate, cuisoarele, sarea si piperul. Se mai lasa circa 15 minute la foc mediu apoi se pune intr-un vas iena si se baga 30 de minute la cuptor. Se serveste de preferinta cu orez thai in abur.


Chec cu mere (reteta franceza)


-          170 grame zahar
-          150 grame faina
-          150 grame unt sarat
-          3 oua
-          2 mere
-          1/3 praf de copt
-          scortisoara
-          zahar vanilat

Batem bine oualele, adugam zaharul, faina, zaharul vanilat si praful de copt. Untul il bagam 2 minute la cuptorul cu microunde pana devine lichid. Il adaugam in compozitie. Cojim merele, le scoatem samburii si le taiem julien  apoi adaugam scortisoara peste ele.
Putem folosii o forma de prajitura rotunda sau forme de chec. Eu am folosit o forma de chec, am dat-o cu unt, apoi am adaugat o parte din compozitie, apoi merele si ultima parte din compozitie. Am presarat  scortisoara. O bagam la cuptor circa 35 de minute la 180 de grade.


Pofta buna!


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire